PDA

DIT IS ALLEEN ARCHIEF! View Full Version: Woordenboek van transformatie.

sebson
14-04-2010, 19:18
Die lezen "Wakker worden in een gigantische" Anthony Robbins, waarschijnlijk weet wat er gaande is en wie niet lezen zal ik uitleggen wat er aan de hand. Hoe zult u weten dat de woorden hebben een grote impact hebben op onze werkelijkheid. In plaats daarvan gebruiken we woorden hen ontmoedigen om vervangen positief. Er wordt voorgesteld dat we een woordenboek gemaakt met de positieve woorden die ons kracht en drijven ons tot actie. Hier is een aantal voorbeelden:
ruzie -> gedachtewisseling (ik gebruik het zelf wat tijd en zeker de laatste roept emoties beter dan de eerste)
Ik begrijp het niet, ik dom ben -> Ik leer, verzamel ervaring
niets in het leven kan ik niet -> verzamelen van ervaring en conclusies te trekken uit de ontvangen feedback
Ik hoop dat u aangemoedigd deze kwestie te bespreken en nodigen u uit om uw gedachten over dit onderwerp.

jacek_87
14-04-2010, 19:45
Ik ben slecht - ik ben teleurgesteld

Ik ben bang dat - is onzeker

Ik maak me zorgen - ik ben in beslag genomen

Ik ben bang - ik ben benieuwd

Ik ben gek - ik was vol passie

Ik haat deze - ik liever iets anders

Ik was beledigd - begreep ik verkeerd

Ik heb genoeg van dat - wil om zich te ontdoen van

Ik ben gestresst - Ik ben erg druk;)

Ik deed dom - Ik heb geprobeerd om iets te ontdekken

Ik ben dom - Ik heb geen idee op dit moment

(Voorbeelden komen uit de heropleving van de Phoenix audioboek, de auteur overigens geleerd was van Robbins)

sebson
14-04-2010, 20:17
En hier is nog een deel van deze tijd was uit Robbins boek:
Ik ben depressief, kalmeren voordat ik handelen
angst-challenge (ja dit is wat het is)
mislukking, een goede les
een hoer-O la la! (Hehe, je kunt toch)
Ik haat deze - ik liever iets anders
Ik ga gewoon af, verzamel nieuwe kracht
Ik ben lui-energie te verzamelen

en zelfs herhalen wat ik Jacek schreef ik echt leuk: ik deed dwaas - probeert om iets te ontdekken
Jacek gebruiken het thuis? Zo ja, op welk moment? Wat zie je resultaten? Ik heb net beginnen en ik nog steeds niet altijd in slagen om het onder controle, maar zeker vooruit gaan en meer en meer I like it.

jacek_87
15-04-2010, 07:43
De volgende fase ', een woordenboek van transformatie "is een positieve uitwisseling van woorden op de spannende

blij om het te doen - ik kan niet stoppen voordat

Ik heb veel van de krachten - barst van de energie

goed - uitstekend

geweldig - adembenemende

Ik vind het - genoot van de

hield - 's werelds duurste

nice - ongebruikelijke

niet slecht - kon niet beter

okay - sensationele

sterke - onoverkomelijke

in staat om - getalenteerde

Het was goed - het was briljant

zelfs ik deed - ik deed het perfect

Ik heb over het algemeen gebruiken dit tweede deel, de uitwisseling van positieve uitingen voor een nog betere, en als het gaat om gevoelens en emoties in stijl
- Ik ben boos
- Ik ben teleurgesteld
- Ik ben moe

Vervang ik alleen de

- Voelt woede
- Voel teleurstelling
- Voelt moe

sebson
15-04-2010, 19:41
Jacek uprzedziłeś me met deze volgende stap, maar het is goed voor degenen die nog niet in staat geweest om te weten over dit. Voegt een ander deel:
Ik heb een paar ideeën-> Ik weet zeker dat het initiatief
Ik heb naar de front-> Napier
Ik vind dit-> dit voor mij een onuitputtelijke bron van plezier
goed-> onverslaanbare
Het is handig-> als niets anders past

bacchuspierre
10-06-2010, 03:09
Dit is briljant!

Skarlet
12-06-2010, 20:29
Gewoon, in plaats van herinneren woordenschat, druppelen in je hoofd dat als je zegt dat het slecht is emoties te "voelen" en niet "ik", want we hebben al vastgesteld dat de "ik" langer duurt dan een "gevoel" - het voelt vluchtig staat.
Als voor positieve emoties om te zeggen wat "I" voor bijvoorbeeld, gelukkig. Nog meer zal versterken dat gevoel.

sebson
14-06-2010, 08:58
Dankzij heel mooi Skarlet patent. En wat het woordenboek, ik denk dat je niet nodig om hem te herinneren, want iedereen kan alleen maken.

Automatyczne tłumaczenia (wspierane przez Microsoft i Apertium):
ArabskiBułgarskiChineseCzeskiDanishDutchAngielskiEstonianFinnishFrenchNiemieckiGreekHaitian CreoleHebrewHungarianIndonesianItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianNorwegianPolishPortugueseRomanianRussianSlovakSlovenianSpanishSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnamese
Translated to other languages thanks to vB Enterprise Translator 3.5.4